Isnin, 1 Disember 2008

DI JURANG INI

di dunia yang langitnya biru
aku masih hijau rapuh
dalam selirat sarang labah ini
aku sering sesat tersungkur
aku sering terkapai mencari jalan
mencari noktah dan koma
mencari code dan quote

bisakah aku mengayam sarang labah
menjadikan jambangan mekar
dapatkah aku sulam jalur ini
menjadikan jaring nan indah
mampukah aku mewarnakan layar
menjadi pelangi

bersengkang mata
mencari yang tak pasti
meneroka tiap pelusuk dunia
dicelah rimbunan ungkapan
aku mencari jawapan

emoticon mengambar emosi
riak diwajah menceritakan segala
aku ketawa, menangis selamba
yang tersurat dan tersirat

kalam duniaku kabur nipis
kembang mata meneropong
font-font diseberang jurang

yang arif pagar dilangkah
yang mahir jurang dilompat

aku meraba dijurang ini.....

Tiada ulasan: